Syre – ett nytt grönt nyhetsmagasin

Äntligen kommer en tidning som jag vetat vara i uppstarten ett tag: Syre.

Jag tecknade en prenumeration och fick då möjlighet att bjuda någon på en prenumeration, jag blev stödmedlem och får även en PDF-prenumeration att ge bort. Om någon verkligen vill ha en prenumeration men saknar ekonomin för den så hör av dig. Jag ger bort en pappers-, och en pdfprenumeration.

Vad är detta för tidning då? De beskriver sig såhär:

”Sveriges första fristående gröna nyhetsmagasin. Syre blir ett nyhetsmagasin för alla som vill se ett fritt, demokratiskt, solidariskt och hållbart samhälle bortom tillväxtdogmer och arbetslinjer.”

syre

Mer info finns naturligtvis på hemsidan: www.tidningensyre.se

De har även en Facebooksida: https://www.facebook.com/tidningensyre

Twitter: www.twitter.com/tidningensyre

Nej… Jag får inte betalt för detta =). Som jag tidigare sagt så ger jag bort plats på min blogg om jag anser att det är för en god sak, en som blev nekad (erbjöd pengar) kan du läsa om här.

Edit: Nu har de två som velat ha de två prenumerationerna fått dem. Så nu får ni betala för dem själva :).

Stort lycka till önskar jag tidningen!

One thought on “Syre – ett nytt grönt nyhetsmagasin

  1. Ping: En skrämmande förändring | Världen, politiken och miljön

Kommentera

