Best of bloggen!

De bästa, mest informativa och gillade inläggen, av drygt 200 stycken, listas här. Är du intresserad av något i samhället så har jag förmodligen skrivit om det. Om inte så kan du ju fråga vad jag tycker om just din fråga.

Ni som kopierar ur eller av mina texter får gärna lägga en länk till just det inlägget då jag helst undviker ”snuttifiering” som kan missförstås. Tycker du att det du läser är bra, eller tror att någon annan skulle vilja läsa det jag skriver – dela gärna med dig av ditt favvoinlägg eller detta samlingsinlägg. Desto fler som läser, desto högre kvalitet (mer tid till bloggen).

Trevlig läsning.

Jag har försökt kategorisera lite och de kategorier jag skrivit mest om är (alla får inte en ”Best of” men är inte sämre för det =)):

Förutom dessa har jag tre favoritinlägg (skrivna för inte så länge sedan, juli 2013):

Basinkomst – en byggsten för ett hållbart samhälle

Arbetsmarknadens brister

Farlig mentalitet

Best of Miljö:

Något om tillväxt och återvinning

Köttskatt?

Oljan har nått medelåldern som bränsle, förtidspension?

Respekt livsval och kött – om varför jag slutade äta kött.

Klimatpolitiken i Sverige

Best of välfärd:

Svenska folket har röstat på detta

Varför är jag emot ROT/RUT i dess nuvarande form?

Vansinnespolitik – på riktigt

Den förbannade privatiseringen

Best of rasism:

Svarting, supportrar och attityder

Och vem fan är du?

Best of skolan

Lärare behöver inte vara utbildade

Kompetensproblemet i skolan, ett systemfel

En av mina favoriter, som inte är taggade inom de ovanstående kategorierna: Konspirationsteori om konspirationsteorier.

Det mest lästa inlägget är naturligtvis det som handlar om hur du gör ditt eget snus, från råtobak, enkelt och lagligt.

Slutligen finns självfallet den längsta och mest omfattande text jag skrivit här på bloggen, som också var den första text jag publicerade utanför bloggen.

Invandring ur ett historiskt perspektiv – hela texten.

3 thoughts on “Best of bloggen!

    • Det får stå för dig. Dina uttryck är otrevliga och jag ser det som en provokation.

      Det får dock stå kvar för den som vill följa din länk.

      Även om jag undrar hur du tänker att folk ska ställa sig till att bli kallade saker på sin egen blogg, om ens person.

Kommentera

