Debattforum

Ingen fara! Jag har inte försvunnit.

Jag hittade ett inlägg som jag skrivit på en debattsida (från motargument) och kände mig tvungen att hoppa in i debatten… Smart drag… Nja, tiden får utvisa.

Här kommer en av debatterna.

Jag såg att mina inlägg om SD lagts upp så snart tar det väl hus i helvete…

Jaja, det var ju inte så att jag satt sysslolös innan så vi får väl se vad jag hinner med på debattsidan. Det är i vilket fall som helst intressant att få ta del av argument och ståndpunkter långt ifrån mina egna.

Jag kommer att kopiera hit några diskussioner så att ni inte behöver klicka er bort för att läsa men jag har, handen på hjärtat, inte tid just nu.

2 thoughts on “Debattforum

    • Hej karlsson och tack för din kommentar,

      Jag googlade på boken eftersom jag inte läst den (inte så konstigt eftersom den är helt ny). Vad jag fick fram var att det ska ha bestämts hur migrationspolitiken ska utformas på något möte i Schweiz.

      Kan väl säga att jag inte tycker att det verkar helt troligt.

      Men du kan ju läsa denna:

      http://books.google.se/books/about/The_Age_of_Migration_Third_Edition.html?id=ceQKMhRWZ-8C&redir_esc=y

      Den kan vara lite dryg på grund av att allt ska exemplifieras med helt klart läsvärd.

      Vi du har det på svenska så finns en rapport från socialstyrelsen som har sin bild av det hela:

      http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/17957/2010-3-11.pdf

      Jag har läst dem båda (och hel del annan litteratur i ämnet) och blir lätt lite skeptiskt. Den litteratur jag läst kring historia och migrationsströmmar/folkvandringar gör också att jag tycker att det verkar lite konspiratoriskt…

      När det är enskilda författare som ger ut böcker och information som inte har någon större förankring så brukar jag inte se så allvarligt på det. Men jag ska se om jag får tag på boken så ska jag läsa den. All information är nyttig.

      Vänliga hälsningar
      Andreas

Kommentera

