Medveten konsumtion och livsmedelsmärkningar

”Jag satt häromdagen och läste min tidning, en dag som så många förut”… Nej. Jag ska inte skriva texten till Flickan och kråkan. Däremot satt jag och läste i tidningen och snubblade, passande nog över en artikelserie i Fria tidningen.

De har en serie om ekvationen mat och miljö och jag i den första delen så figurerade den ideella föreningen Medveten konsumtion. I detta inlägg kommer jag inte att skriva så mycket om det men vill bara upplysa om att sidan finns, på vilken det också finns en lista över vanliga livsmedelsmärkningar.

Så är du intresserad av att handla, känna till märkningar och öka din medvetenhet när det gäller affärer och konsumtion så rekommenderar jag att läsa vidare på Medveten konsumtion.

One thought on “Medveten konsumtion och livsmedelsmärkningar

  1. Ping: Att påverka åt rätt håll | Världen, politiken och miljön

Kommentera

